شعار سال 1403 : جهش تولید با مشارکت مردم

تاریخ انتشار : 21/11/16

اشتـــراک گـــذاری مطلب

امضای تفاهم نامه همکاري مشترک بين دانشگاه صنعتي سهند و مرکز تحقیقات کاربرد مواد معدنی غرب کشور


نویسنده : writer

تاریخ انتشار : 24/07/07

تفاهم نامه همکاري مشترک بين دانشگاه صنعتي سهند و مرکز تحقیقات کاربرد مواد معدنی غرب کشور روز شنبه، 16 تیرماه در محل مرکز تحقیقات آذرشهر به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات، این تفاهم نامه با هدف تشکيل کميته­هاي تخصصي مشترک بين متخصصان دانشگاه و مرکز جهت تبادل­ نظر، بررسي و ارزيابي اوليه مشکلات موجود در واحدهاي تولید، تحقیق و توسعه، کنترل کیفیت و فنی و مهندسی مرکز مشارکت دانشگاه صنعتي سهند به عنوان بازوي پژوهشي مرکز، امضا و مورد تبادل قرار گرفت.

مراحم _ مدیر مرکز تحقیقات آذرشهر در این مراسم ضمن خرسندی از انعقاد این تفاهم نامه، انعکاس اولويت هاي تحقيقاتي و نيازهاي فن آورانه طرفين به يکديگر، هدايت و حمايت از پايان نامه هاي تحصيلي به ويژه در مقاطع کارشناسي ارشد و دکتري در راستاي نيازهاي تحقيقاتي مرکز و سایر شرکت ها و مراکز وابسته به سازمان ایمیدرو از اهداف این تفاهم نامه بر شمرد و افزود: انجام مطالعات پژوهشي و فناوري در زمينه ی توسعه و انتقال دانش فني ، همکاري در جهت برگزاري همايش ها و کارگاه‌هاي تخصصي ، مشارکت در طرح‌های توسعه مرکز بعنوان مشاور مهندسی و همچنین برگزاري دوره هاي آموزشي کوتاه مدت به منظور ارتفاء توان علمي کارشناسان و محققين مرکز و اساتيد و دانشجويان دانشگاه از اهداف دیگر این همکاری می باشد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر توانمندی تخصصی و عملگرایی منابع انسانی مرکز در حوزه های تخصصی و پژوهش، خاطر نشان ساخت: بهره مند شدن طرفين از امکانات يکديگر از قبيل توانمندي هاي فکري، تجربي، پژوهشي، آزمايشگاهي، کارگاهي و کتابخانه اي

فراهم نمودن امکان بازديد از آزمايشگاه‌ها و واحدهاي علمي- پژوهشي براي ايجاد زمينه هاي همکاري مشترک، همواره از نکات مورد تاکید در این تفاهم نامه مشترک می باشد.

 

صادق مراحم در ادامه با برشمردن امکانات نرم افزاری و سخت افزاری مجموعه و همچنین توانمندی فنی در حوزه های مختلف، از توفیقات چشمگیر مرکز در راستای رفع نیازهای داخلی کشور خبر داد و افزود در روزهای آتی، خبرهای خوشی از توفیقات جدید مرکز، به اطلاع عموم خواهد رسید.

در ادامه این مراسم، فاتح پور رئیس دانشگاه صنعتی سهند، با استقبال از این رویکرد مرکز در امضای تفاهم نامه مشترک با دانشگاه سهند، گفت: دانشگاه صنعتی سهند، همواره در حوزه پژوهش، در موضوعات کاری خود پیشتاز بوده و با تمام توان علمی و عملی و تخصصی خود در تمامی حوزه های فنی و رسالت خود در کنار واحدهای صنعتی بوده و در همین راستا، پروژه های تسهیل سازی زیادی را برای واحدهای صنعتی دولتی و غیر دولتی انجام داده است.

وی گفت: اساتید دانشگاه سهند در بسیاری از حوزه های صنعتی، مهندسی مواد و ارائه مقالات علمی از دانشمندان سرآمد کشور بوده و تعدادی قابل توجهی از چهره های بین المللی در حوزه تخصصی خود به شمار می روند. وی در پایان ضمن تاکید بر موضوعات و محورهای همکاری مشترک، اظهار امیدواری کرد ثمرات این همکاری در حوزه های صنعتی، معدنی و حتی اقتصادی در منطقه آذربایجان شرقی، در راستای استفاده از توانمندی نیروهای متخصص داخلی، نمود کشوری خواهد داشت.

شایان ذکر است در پایان این جلسه، تفاهم نامه مربوطه به امضای دو طرف رسید و مورد تبادل قرار گرفت.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برچسب ها :