شعار سال 1403 : جهش تولید با مشارکت مردم

تاریخ انتشار : 21/10/23

اشتـــراک گـــذاری مطلب

بزرگترین حجم تولیدی بوهمیت مرکز تحقیقات آذرشهر به فروش رفت.


نویسنده : writer

تاریخ انتشار : 22/07/04

بزرگترین حجم تولید ماده ارزش افزوده بالای بوهمیت، طی هفته ی گذشته در مرکز تحقیقات آذرشهر و از طریق مزایده به فروش رفت.
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات کاربرد مواد معدنی غرب کشور، طی هفته گذشته دستور بارگیری و ارسال ماده بوهمیت توسط دبیر کمیسیون معاملات سازمان ایمیدرو، که از طریق مزایده و سامانه ستاد دولت برگزار و به فروش رفته بود، به مرکز تحقیقات آذرشهر ابلاغ و محموله ارزشمند فوق، بارگیری شد.

بنابراین گزارش، مزایده فوق به شماره 24_1401/3 و در تاریخ 1401/03/08 از طریق روزنامه های کثیرالانتشار و سامانه ستاد دولت و در چهار قسمت جداگانه، در نوبت اول منتشر و در تاریخ 1401/03/29 طی جلسه بازگشایی پاکات توسط کمسیون معاملات سازمان ایمیدرو، شرکت اکسیر نوین فرایند در سه قسمت از چهار قسمت مربوطه در حجم 95 تن برنده مزایده اعلام شد.
ماده ارزش افزوده بوهمیت بعنوان تنها پایه تولید کاتالیست های نفتا و به‌عنوان جاذب، خشک‌کننده، کاتالیست یا پایه کاتالیست در صنایع نفت، لاستیک، کود و پتروشیمی کاربرد فراوانی دارد.
این ماده برای اولین بار در کشور در اوایل دهه نود در حجم آزمایشگاهی در مرکز تحقیقات مواد معدنی غرب کشور (آذرشهر) تولید و پس از انجام مراحل تحقیق و تست و توسعه، سرانجام در سال 1395 با افتتاح خط تولید آن در حجم صنعتی بصورت رسمی بعنوان اولین و تنهاترین تولید کننده و تامین کننده ماده بوهمیت در کشور، شناخته و مطرح گردید.
با وقوع این مهم، مرکز تحقیقات آذرشهر بعنوان مهمترین و بزرگترین واحد تولید ماده استراتژیک بوهمیت برای ساخت پایه ی کاتالیست های گاما آلومینا و همچنین کاتالیست های HDS در کشور محسوب میشود.
بنابراین گزارش، در حال حاضر در کشور، تعداد زیادی از شرکت های خصوصی در حوزه ساخت مواد پایه کاتالیستی و کاتالیست های HDS فعالیت دارند که برای ساخت این مواد ارزش افزوده بالا، نیاز به بوهمیت دارند که تا قبل از این مهم در بیشتر موارد، اقدام به واردات این ماده از خارج کشور می نمودند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برچسب ها :