شعار سال 1403 : جهش تولید با مشارکت مردم

تاریخ انتشار : 21/10/23

اشتـــراک گـــذاری مطلب

محدودیتی برای تامین مالی طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت سراب نداریم


نویسنده : writer

تاریخ انتشار : 22/05/30

وجیه ا… جعفری، در سایت نفلین سینیت سراب:
محدودیتی برای تامین مالی طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت سراب نداریم
رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: محدودیتی برای تامین مالی طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت سراب نداریم.

به گزارش روابط عمومی طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت سراب،، وجیه ا… جعفری در نشست با مسئولان استانی و منطقه ای در سایت نفلین سینیت سراب ضمن بیان این مطلب گفت: آنچه در طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت برای ایمیدرو مهم است، سرعت در اجرای آن است.

وی افزود: با توجه به اهمیت طرح برای تامین آلومینا و جلوگیری از خروج ارز، فاصله افتادن در اجرای طرح، می تواند ما را دچار خسران کند.
جعفری تاکید کرد: آماده همکاری و برگزاری جلسات مختلف برای جلوگیری از وقفه در طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت هستیم.
رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه مسائل مالی طرح تولید نفلین سینیت سراب رفع شده است، تصریح کرد: خوشبختانه پیمانکار توانمند طرح را پیش می برد.
وی افزود: خوشبختانه زیرساخت ها از نظر آب، برق، گاز و جاده دسترسی فراهم است و می توان در کمترین زمان ممکن، طرح را تکمیل کرد.

استفاده از روش های جدید استحصال با کمک نخبگان

جعفری با اشاره به اینکه طرح تولید نفلین سینیت برای نخستین بار در کشور اجرا می شود، گفت: با بهره گیری از نخبگان، روش های جدیدتری برای تولید پودر آلومینا از نفلین سینیت در فاز های بعدی استفاده شود.
وی ادامه داد: با روش های جدیدتر، همه عناصر قابل استحصال در معدن مورد بهره برداری قرار گیرد تا علاوه بر کاهش قیمت تمام شده، توجیه پذیری طرح نیز بالا رود.

مرحله بعدی؛ توسعه صنایع پایین دستی

رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: پس از احداث کارخانه تولید آلومینا، می توان از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در احداث صنایع پایین دستی استفاده کرد.
وی تاکید کرد: می توان به طور موازی، فعالیت ها را پیش برد تا طرح سریع تر تکمیل شود.
جعفری با اشاره به وضعیت پیشرفت طرح مذکور گفت: پیشرفت زیرساخت ها برای سه فاز، (کارخانه و معادن) ۴۴.۵، پیشرفت زیربناهای سایت کارخانه ۹۷.۸۰، پیشرفت زیربناهای معادن ۹.۳۵ و پیشرفت کارخانه برای فاز نخست ۵.۲۲ درصد است.
وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی تجهیزات کارگاهی حدود ۶۰ درصد است. امیدواریم، با توجه به فراهم بودن شرایط، سرعت کار در این بخش ها چند برابر شود.

در ابتدای این جلسه و بازدید دو ساعته رضایی مجری طرح نفلین سینیت سراب، ضمن خیر مقدم از تاریخچه اجرایی و پروسه ی پر پیچ و خم طی شده تا امضای قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) اشاره کرد و گفت برای نیل به این هدف که این طرح از حالت تئوریک به حالت اجرایی و عملی تبدیل شود، همکاری چندجانبه از طرف سازمان متبوع، تلاش های بی وقفه ی نماینده محترم مجلس جناب دکتر داوودی و تیم فنی و اجرایی خود مجموعه نفلین سینیت لازم بود که به حمد الهی این امر محقق و با توکل برخدا بر اساس برنامه زمانبندی پروژه رو به جلو و در حالت پیشرفت کار هستیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برچسب ها :